poniedziałek, 2 czerwca 2014

Spotkanie z twórcami ziemi mieleckiej - Barbara Krupińska



BARBARA KRUPIŃSKA
Urodziłam się 16.08.1926 roku w Przejmach. Moje dzieciństwo i młodość kształtowała wojna. Ojciec zginął w obronie Modlina. Mój dom rodzinny w Dąbrowie Leśnej położony na samej linii frontu został zbombardowany. Ja z mamą i siostrami zostałam wysiedlona do Łowicza . Tu po zakończeniu wojny podjęłam pracę i wyszłam za mąż. W 1951 roku mąż zatrudniony  w Łodzi nakazem pracy został skierowany do Mielca. W 1952 roku musiałam opuścić rodzinne strony i z mężem przeniosłam się do Mielca, w którym pozostałam do dziś.
 Talent plastyczny przejawiałam od dziecka. Intensywnie zaczęłam malować po śmierci męża. W ten sposób mogłam oderwać się od wspomnień. Malowanie daje mi wiele radości twórczej i pozwala na postrzeganie świata przez pryzmat sztuki.

foto - Roman Trojnacki 
























                                                                foto - Sylwia

                           













































                      




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wpisz komentarz...