wtorek, 26 maja 2015

Spotkanie z poezją - Marek Osak



RZESZOWIACY

Nasz zespól Rzeszowiacy
to piękni rodacy.
Grają ,grają i śpiewają
wiele ciepła w sobie mają.
Tupią ,tupią ,wymachują
piękne tańce pokazują.
Klaszczą ,klaszczą ,przytupują
swą pozycje wciąż budują.
Krążą ,krążą przysiadują
cały świat nam zawojują.
Więc śpiewajcie Rzeszowiacy
dajcie Polskę na swej tacy.


*** 

Afryka głodna chce nas o pomoc prosić ,
bo nie może już dłużej cierpienia swego znosić .
Dzieci umierają z pragnienia ,
a my patrzymy na to bez oka zmrużenia .
Kobiety gwałcone są bezlitośnie ,
a my bawimy się beztrosko i radośnie .
Dzieci nigdy nie jedzą śniadania ,
a my objadamy się bez opamiętania.
Dzieci zapadają na tyfus i czerwonkę ,
a my żałujemy im jedną kromkę.
Więc wzywam wszystkich ludzi dobrej woli ,
pomóżmy Afryce w tragicznej niedoli .
Niech będzie miłość na afrykańskiej ziemi
a uśmiech dziecka kolorem się mieni.


*** 

Nasi Rzeszowiacy

Rzeszowiacy nas pobudzają
gdyż piękne tańce nam dzisiaj dają
Czerwone kostiumy i czarne buty
z ust Rzeszowiaków płyną piękne nuty
Panowie Rzeszowiacy głosy piękne mają
i swoje Rzeszowianki w tanach obracają
Piękne tańce piękne koła
Pięknie dzisiaj dookoła


*** 

WIELKI TYDZIEŃ

Nieśmy krzyż i nie narzekajmy
i w tym tygodniu o duszę dbajmy
Bo przyjdzie Wielkanoc
i Bóg wstanie w blasku chwały
Więc klęknij przed Bogiem
człowieku mały


*** 

DZIEŃ MATKI

MAMO
Te słowa wypowiadam wieczorem i rano
Twe słowo zawsze mnie broniło
twe serce zawsze mnie przytuliło
Ty zawsze przy mnie jesteś
trzymając dłoń na mej skroni
gdy me oko w smutku łezkę uroni
Przy Tobie jestem bezpieczny i radosny
jak polny kwiat , który czuje powiew wiosny
Przed snem klęcząc z Tobą przed obrazem
trzymając w ręku różaniec razem
modliliśmy się do naszej Matki w niebie
by nigdy nas nie rozłączyła
bo nie umiałbym żyć bez ciebie
Zamykając oczy przed snem
śpię spokojnie , jesteś przy mnie , ja wiem



*** 


MOJA MAŁA WOLNA OJCZYZNA

W kraju wolnym się urodziłem
Rosłem uczyłem się i bawiłem
Kłaniam się nisko Bogu i rodzinie
Jest tu bezpiecznie , tu nikt nie zginie
Mieszkam w Mielcu, mieście kochanym
przez Polaków jeszcze mało znanym
Wychowała mnie tu matka
babcia i dziadek tutaj mieszkali
Piękną miłość i dobroć mi okazywali
Patriotyzm wpoił mi tato
Ja mu dziękuję i kocham go za to
Miłość do Boga i Ojczyzny
matka mi wpoiła
Wielkim patriotyzmem mnie zaraziła
Miastu i Polsce służyć zamierzam
Wiem dokąd idę i dokąd zmierzam
Czuję się mielczaninem wielkim Polakiem
Orzeł w koronie jest moim znakiem
Szanuję godło i flagę narodu
Wiem ze pochodzę z piastowskiego rodu


*** 

SPOSÓB NA BRZYDKĄ POGODĘ

Jak brzydka pogoda
nie nudź się kolego
Weź swoją dziewczynę
idź do parku wodnego
Można z domu nie wychodzić
urządzić skakanie
przez ławę i stolik na swoim dywanie
Dla tych co sportu nie lubią proponuję piweczko
i czekać z utęsknieniem aż wyjdzie słoneczko
Ci co nic nie lubią , niech im brzuch urośnie
i niech zapomną o przepięknej wiośnie
Jak nie masz dziewczyny
nie martw się bracie
Ja byłem sam na basenie
i nie siedziałem w chacie


*** 

ZWIERZĘTA GÓR

Tam w wysokich partiach skał
swą siedzibę orzeł miał
On wysoko latając nad nami
strzeże gór przed najeźdźcami
Niedźwiedź ze swymi pazurami
groźnie porykuje między skałami
Kozice po graniach skakają
na rysia bacznie uważają
Wilk na halach grasuje
biedne owieczki wyłapuje
Piękne są gór zwierzęta
niech każdy Polak wie i pamięta
Więc proszę cię kolego
byś zwierzętom nie robił nic złego

*** 

RATUJMY LASY

Giną lasy wokół nas
ratujmy je bo już nadszedł czas
Giną cisy , sosny , dęby
zostają z nich same zręby
Lasy też mają duszę
ja ich wcale zabijać nie muszę
Rozejrzyj się wokół siebie
czy widzisz ptaki na niebie
nie mogą znaleźć swojego domu
uciekły niepotrzebne nikomu
Chcesz znaleźć dla nich dom ,
szanuj zieleń cis i dąb


*** 

SADZENIE POMIDORÓW

Wziąłem dzień urlopu , by działkę wypieścić
I pomidory na niej zmieścić
Potrzebne mi kije i szmata
bo mi pomidor na wietrze lata
Wpierw wsadzę kurzynę do dołeczka
zasypię trochę i leci sadzoneczka
Trochę mi się połamały
bo w doniczkach długo stały
Lecz jakoś sobie poradzę
tylko zdrowe dzisiaj wsadzę
To robota do obiadu
Potem zupę szybko zjem
bo na działkę jechać chcę
Po południu sadzenie papryki
lżejsza to robota
Jeszcze dwa piweczka
zwiększa się ochota
I tak minął dzień , sadzonki już rosną
a ja się cieszę tą piękną i ciepłą wiosną


*** 

PRZEMYŚLENIA NAD GROBEM'

Życie jest kruche jak mały wafelek
i nie jest słodkie jak cukierek
Musi być nie raz gorzko
by do spotkania z tobą doszło
Tak sobie nieraz myślę , czy pójdę do piekła czy nieba
wiem że na pewno spożywam za mało bożego chleba
Pytam się czy przyjmiesz duszę i się uśmiechniesz
a może powiesz że mnie nie chcesz
Powiedz mi Boże jak mam żyć i postępować
by z tobą w niebie się radować
Lata już lecą , siwy włos na głowie
Ja moje życie i modlitwę składam tobie


*** 

MALOWANIE MIESZKANIA

Dbam o ogródek , dbam o mieszkanie
Gdy przyszła wiosna , czas na malowanie
Maluje kuchnię na kolor biały
następnie będzie pokoik mały
Wpierw szpachluję i gruntuję
Potem ścianę wałkiem maluję
Roboty jest co nie miara
najgorzej boję się sprzątania
I tak mi leci urlop od rana do wieczora
by kuchnia była piękna i kolorowa


*** 

KOLARSKI MAJ

Zaczynają się wyścigi kolarstwa
będą przebiegać przez wsie i piękne miasta
Będzie ściganie i czasówki
będą im lecieć kilometrówki
Wiele etapów czeka kolarzy
pięknej walki w pocie czoła
A ludzie będą klaskać zebrani dookoła
Nasza grupa CCC
Każdy etap wygrać chce
Więc życzmy im dużo pogody , słońca i mocy
Na pewno nasz kolarz na podium skoczy


*** 

MAJOWY DESZCZ

Cały dzień padało
Pięknie działkę podlało
Wszystko pójdzie w górę
będziemy jedli zieloną cebulę
Trawa zielono rośnie , będzie jak sportowa
Pięknie też wyrosła sałata zimowa
Ogórki już wzeszły , będą później korniszony
a do mizerii ogórek zielony
Niech będzie ten maj, porą deszczu i słońca
Ja będę zadowolony w pełni i do końca


*** 

WIOSENNE PTAKI

Gdy słyszę śpiew skowronka
to serce się raduje
w umyśle człowieka piosenka się snuje
Śpiew o poranku otwiera oczy
i człowiek raźniej spod kołdry wyskoczy
Potem do pracy i znów śpiew ptaków
widzę na drodze uśmiechniętych rodaków
I tak nam ptaszki umilają życie
myślę że budki dla nich zrobicie


*** 

MOJA DZIAŁKA OGRODOWA

Nareszcie polało, wszystko będzie wschodziło
I moje oko ogrodnika cieszyło
Martwią mnie mrówki które są w aronii
nie boją się one nawet gryzoni
Tulipany już przekwitły , zostały tylko liście
obok na borówkach tworzą się jagodowe kiście
Truskawki zakwitły , mam dobrą odmianę
będą pierogi z ciasta odlane
Sałatę wyrwałem , położę na kanapkę
a jutro zrobię zieloną sałatkę
Winogrono puściło pąki
pięknie kwitną dwie jabłonki
Jeszcze ubiję kompostownik
taki to ze mnie ogrodowy rolnik


*** 

DZIŚ DZIEŃ BIEGANIA

Biegaj po górkach i lasach
w dobrych adidasach
byś nie miał odcisków i odparzeń
bo koniec sportowych marzeń
Uważaj by normy pulsu nie przekroczyć
bo możesz z pagórka się stoczyć
Wpierw pomału , przyspieszaj powoli
potem już możesz biegać do woli
Każdy dzień jest dobry na bieganie
byle tylko wykonać sportowe zadanie
Biegajcie starzy , młodzi , chudzi i grubi
i każdy kto zdrowie lubi
Więc biegajmy , biegajmy
i o zdrowie dbajmy


*** 

SOBOTA MAJÓWKOWA

Działka to wypoczynek
lecz też ciężka robota
zeszła mi na niej cała sobota
Zasiałem ogórki , przykryłem włókniną
nie zapomniałem posypać kurzyną
Potem sadzenie selera i pora
by zupa była smaczna i kolorowa
Parę piweczek się zaliczyło
by lżej i lepiej się robiło
Gdy wieczór już nastał
i wszystko zrobiłem
to umęczony spać się położyłem
PS.
Za dużo piwa
jak majówka to majówka
musi trochę bolec główka


*** 

PORADY NA MAJÓWKĘ

Jedź ostrożnie na drodze
bo możesz być ranny srodze
Idź na spacer do lasu
tylko nie rób hałasu
Pij mało browara
bo ci będzie wisiała wara
Pobiegaj na sportowo
a będziesz się czuł bojowo
Idź na spacer gdy słońce zaświeci
weź babcię , dziadka i dzieci
Wsiądź na rower z całą rodziną
i ciesz się tą piękną chwilą
Kochajmy się w ten weekend majowy
a świat będzie kolorowy
A wam młodzieży życzę
takiej dziewczyny
by weekend był miły

*** 

WIZYTA U LEKARZA

Wiersz napisany na poczekalni

Dziś byłem u lekarza
czekałem dwie godziny
Choć miałem na godzinę
to z nerwów byłem siny
Przyjęła mnie pani doktor
wyniki sprawdziła
lecz były dobre
To mnie wyprosiła
tak to się u nas leczy za pieniądze państwowe
Ja bym to nazwał likwidacje zbiorowe
Więc dbaj Polaku o zdrowie
by nie odwiedzać lekarza
Lepiej pobiegaj po lesie lub zabaw się w kolarza


*** 

MOJA PRACA

Nitujemy i wiercimy
nie powiem co
Bo się Rusek dowie
a to samo zło
Składamy i kleimy
by człowiek latać mógł
Nie zdzierał sobie po świecie stóp i nóg
Montujemy i szlifujemy
dobieramy i składamy
Dobry fach w zawodzie mamy
Wszystko potem pakujemy
wysyłamy w świat
Myślę że przez wiele , wiele lat
Nasza placówka ma dużo pracy
więc zwijajmy się rodacy
Byśmy byli dumni i dużo zarabiali
a nasz zawód i żony pięknie kochali


*** 

NIEDZIELA NA DZIAŁCE

Narcyzy już zakwitły , tulipany się czerwienią
Wszystkie kwiaty piękną barwą się mienią
Jagoda Goi puściła listki
będzie z niej dobra herbata
Podobno kto ją pije dożyje setnego lata
Mlecze górują nad trawą
muszę je wyciąć do cna
a wtedy trawa będzie
przepięknie w górę szła
czosnek pięknie rośnie
jem go codziennie od lat
I nigdy nie choruje
choć mam 54 lat
Sałatę i rzodkiewkę podlałem , bo sucho miały
będą mi one na wiosnę witamin dostarczały
Puściłem radyjko nóżką przytupuję
a ptaszek na jabłonce cicho podśpiewuje
I tak mi minęła niedziela w zielonym ogrodzie
Bo dzisiaj wypoczynek na działce jest i będzie w modzie


*** 

IMIENINY

Dziś moje imieniny--sobota
dzień jak co dzień tylko robota
Z rana do sklepu na zakupy
by dołożyć coś do zupy
Potem sprzątam łazienkę i ubikację
nie robię z tego sensacji
I tak mi płynie ta sobota
robota , robota , robota
Dopiero wieczorem zaczynam świętować
i gości w domu przyjmować
Będą życzenia , placek i wódeczka
a potem może pioseneczka

*** 

WYBORY

Na kogo głosować
na tego czy tego
Ja zagłosuje na pieska burego
Bo piesek jest cichy , wierny i słucha pana
A nasza władza szczeka od rana
Szczekają na siebie
chcą się zagryźć i zadrapać
by władzą i forsą się nachapać
To były takie moje żarty
ja chyba wybiorę harty
są one szybkie i szybko decydują
i nigdy panu domu nie zrujnują

*** 

POEZJA

Poezja jest piękna
bo ma duszę
zachęcam do czytania
lecz nie zmuszę
Poezja jest piękna
choć nie ma ciała
Poezję podziwia
dziewczynka mała
Poezja jest piękna
upomina i pociesza
i wiele dziwnych zachowań ośmiesza
Poezja jest piękna
uczy babcie i dziadka
wnuczkę i wnuka
bo to jest piękna słowami nauka
Więc czytajmy poezję w parku w lesie i w łóżku
a wszystko się zmieni w naszym serduszku


*** 

ŚWIAT WOJNY

Syria zniszczona
Palestyna zniszczona
Ukraina zniszczona
Historia świata na kolana powalona
Czy podniesie się świat z kolan obdartych wojną
Gdy państwa zajmują się okupacją zbrojną
Czy kiedyś rany wojny się zabliźnią
Czy mamy żyć w świecie z wojenną spuścizną
Wiele pytań i mało odpowiedzi
Wszystko od człowieka zależy moi koledzy
Więc wzywam wszystkie narody świata
Powstrzymajcie swe zapędy
By brat nie zabijał brata


*** 

WIELKA NIEDZIELA

Dziś Bóg zmartwychwstał
grzech został zmazany
o Bogu będą ptaszyny śpiewały
Dziś Bóg zmartwychwstał
śmierć została pokonana
o zwycięstwie życia
Polska będzie śpiewała
Dziś Bóg zmartwychwstał
światu życie dał
pokonał śmierć
by człowiek życie wieczne miał


*** 

BÓG NAS KOCHA
lecz gdy grzeszysz będzie kara sroga
BÓG NAS KOCHA
lecz gdy grzeszysz do nieba daleka droga
BÓG NAS KOCHA
Daje nam życie w niebie
Lecz to zależy bracie od ciebie
BÓG NAS KOCHA
Grzechy nam odpuszcza
Lecz człowiek zły Boga nie dopuszcza
BÓG NAS KOCHA
Módlmy się do Boga
A będzie łatwiejsza do nieba droga
BÓG NAS KOCHA
Starych i cierpiących
I każdego z nas do nieba zdążających
BÓG NAS KOCHA
Male i duże dzieci
Kochajmy Boga
Bo czas naszego życia bardzo szybko leci
I możesz nie zdążyć pokochać Boga
I zamknie ci się do nieba droga


*** 

POLNY KWIAT

Czemu płaczesz kwiecie młody
czyż ci nie żal w trawie wygody
Płacze ,bo dym z komina
mą łodygę krzywi i wygina
Natura chce bym rosła
a nie sterczała jak zgarbiona sosna
Jej korona już nie odrośnie
i nic nie pozostanie po sośnie
Co ty człowieku zrobiłeś , temu kwiatu i sośnie
Już nie będą przypominać o wiośnie
Zginie kwiecie zginie las
taki straszny nadszedł czas
Zostaną same dymiące kominy
i przyrody ruiny
Więc oskarżam was ludzie świata
żeście nic nie zrobili przez długie lata


*** 

MODLITWA DO BOGA

Na skraju łąki przy rozstaju dróg
Stoi krzyż dębowy na którym wisi Bóg
Mijają wieki mijają lata
a Bóg płacze nad losem tego świata
Wasze grzechy są dla mnie śmiertelnym ciosem
Wielu dobrych ludzi błaga swego Boga
By nie zsyłał kary by nie była sroga
Proszę cie Jezu oddal karę swoją
i przyjmij do serca modlitwę moją


*** 

MOJE HOBBY –ROWER

Jadąc na rowerze płuca sobie wietrzę
By być zawsze pierwszy na kolarskiej mecie .
Jeżdżę sobie w środy ,jeżdżę sobie w święta ,
wtedy twarz jest moja zawsze uśmiechnięta .
Nie straszny mi wiatr i ślizgawka
bo w moim rowerze stalowa rafka .
Hamulce mam pewne i poślizg nieduży ,
nie boję się nawet potężnej burzy .
Gdy jadę pod wiatr i rower mi hamuje ,
to nacisk na pedały mięśnie me buduje .
Jeżdżę po górkach i lasach ,
szosuję z bratem po mieleckich trasach .
Więc uprawiaj kolarstwo dla zdrowego ciała
by każda dziewczyna pożytek z ciebie miała


*** 

MOJA MAŁA WOLNA OJCZYZNA

W kraju wolnym się urodziłem
Rosłem uczyłem się i bawiłem
Kłaniam się nisko Bogu i rodzinie

Jest tu bezpiecznie ,tu nikt nie zginie
Mieszkam w Mielcu
Mieście kochanym
Przez Polaków jeszcze mało znanym
Wychowała mnie tu matka
Babcia i dziadek tutaj mieszkali
Piękną miłość i dobroć mi okazywali
Patriotyzm wpoił mi tato ,ja mu dziękuję
I kocham go za to
Miłość do Boga i Ojczyzny matka mi wpoiła
Wielkim patriotyzmem mnie zaraziła
Miastu i Polsce służyć zamierzam
Wiem dokąd idę,i dokąd zmierzam
Miłość do Ojczyzny będzie we mnie trwała
Bo mi w życiu , bardzo wiele dała
Czuję się mielczaninem ,małym Polakiem
Orzeł w koronie jest moim znakiem
Szanuje godło i flagę narodu
Wiem że pochodzę z Piastowskiego grodu
Dokąd będziemy oglądać takie obrazy .
Każdy człowiek o pokoju marzy .
Wojna zabija honor i ludzi .
W narodzie ukraińskim patriotyzm się budzi .
Niedźwiedź rosyjski chce ją rozdrapać ,
i ziemią ukraińską chce się nachapać
Porozumienia z Mińska nic nie dają
tylko Putina dumą napawają
Mówi że w sklepie można kupić rakiety ,
my wiemy że mówi bzdety
Trzeba Putina zapędy zatrzymać,
i rosyjskiego niedźwiedzia schwytać
A gdy go uchwycimy to łeb mu skręcimy .
Bo Ukraina musi być wolna od wroga ,
by na jej ziemi nigdy nie stanęła rosyjska noga

*** 

KWIATY
Kwiaty to zapach wiosny
Kwiaty to uśmiech radosny
Kwiaty kolorami się mienią
bielą i czerwienią
rosną w polach , parkach i ogródku
Jak nie ma kwiatów to pełno smutku
Obdaruj kolego kobietę kwiatami
a będzie miłość kwitła między wami




Marek Osak




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wpisz komentarz...