sobota, 24 maja 2014

Nr 20/2014 r. Kartka z kalendarza - Dla naszych Mam




     

                               Wszystkim Mamom w dniu Ich święta
                               składamy najszczersze podziękowania.
                               Za wczoraj i dziś, za troskę o naszą przyszłość,
                               miłość bezgraniczną i serce kochające.
                               Życzymy Wam dużo zdrowia, spełnienia marzeń,
                              dobrego humoru na co dzień, powodzenia w życiu osobistym
                              i zawodowym, zadowolenia i pociechy z nas, dzieci.


   



Życzenia dla Mamy


mojej Mamie
z życzeniami zdrowia,
szczęścia i pomyślności

za moją pierwszą izdebkę
ukształtowaną z łona
za każdą chwilę istnienia
twoje matczyne ramiona
za życie miłość i bliskość
i tak po prostu za wszystko
dziękuję bukietem kwiatów
uśmiechem słowem modlitwą


Aleksandra Piguła
*****************




Drzewo nadziei

Mamie

zakwitło
dla mnie pierwszy raz
wyśnione drzewo nadziei

wczoraj
usłyszałem szelest liści
i poczułem woń kwiatów
na rozdrożu własnej
tożsamości

wszystkie
odgłosy przeszłości
ucichły nieodwołalnie


młodość bezradna
wyskoczyła pokonana
z pędzącego losu
zabierając
ze sobą obfity
bagaż prób i porażek


zakwitło
dla mnie pierwszy raz
najdroższe drzewo żywota

to ty jesteś mamo słońcem
którego promienie dokonały
cudu nad cudami


Zbigniew Michalski 
*****************


Mamo


Gdy byłam mała
mlekiem karmiłaś
łzy ocierałaś
uśmiechem darzyłaś

Gdy podrosłam wspierałaś
mówiłaś o życiu
Zawsze rozumiałaś
choć płakałaś w ukryciu

Jak sama matką zostałam
nadal przy mnie byłaś
Gdy bardzo się bałam
Będzie dobrze- mówiłaś

Jesteś mamo daleko
A twarz Twoja blisko
Jak wtedy, gdy nalewałaś mleko
Dziękuję Ci za wszystko

Dzisiaj życzenia Ci ślę
Wciąż czując to samo
I powiedzieć Ci chcę
Że kocham Cię Mamo!


Beata Pleban
*************



Pamięci Mamy

 nie ma Cię
ale
nadal Jesteś
jest we mnie
Twój ślad
ślad
znaczony bólem
utkany głodem miłości
pieszczotą spracowanych rąk
łzą ocieraną ukradkiem
w dłoniach
ważę wspomnienia
rękami obejmuję
mgłę ciszy
usta otwieram
by zdążyć wyszeptać
niewypowiedziane słowa
nie ma Cię
ale
nadal jesteś
Mamo


Teresa Elżbieta Pyzik
******************

Matko

to ty
nosiłaś mnie w łonie
to ty
matko
w bólach mnie rodziłaś
wydając na świat
byłaś przy mnie
od narodzin
to ty
matko
karmiłaś swoim mlekiem
ty
nauczyłaś mnie
stawiać pierwsze kroki
wycierałas me łzy
gdy upadłem
matko moja
to ty
dbałaś
by niczego mi nie zabrakło
chciałaś mi dać wszystko
cały świat
na każde skinie ręki
na grymas twarzy
byłaś przy mnie
dałaś mi swoje serce
swoją miłość
prowadząc
drogą życia
to ty
matko
byłaś zawsze przy mnie
dziś ci dziękuję


Roman Trojnacki
****************



kobieta
żona
i matka
nosiła cię przez 9 miesięcy
ona ci dała ciepło
i miłość
to ona
kobieta
żona
i matka
czuła pierwsze twoje ruchy w łonie
pierwsze kopnięcie
to ona
kobieta
matka
rodziła cię bólach
wydając na świat
pierwszy krzyk
narodzonego dziecka
była z tobą
całym sercem
a ty
czy pamiętasz te chwile
zadałeś sobie pytanie
dostałeś odpowiedź
to właśnie
Ona
kobieta
matka dała ci życie


Roman Trojnacki
****************






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wpisz komentarz...